Dołączył: Wto Sie 16, 2005 17:29 Posty: 1697 Skąd: --
Wysłany: Pon Wrz 22, 2008 10:27 Temat postu: Gdańsk w CNN, czyli największa kampania reklamowa miasta
Gdańsk w CNN, czyli największa kampania reklamowa miasta
Rozpoczyna się największa kampania reklamowa Gdańska na rynku zagranicznym.W poniedziałek 22 września na ekranach CNN International rusza sześciotygodniowa emisja spotu „We make things happen”, natomiast cztery dni później, również na ekranach CNN International rozpocznie się kampania promocyjna Polski.
Emitowana na ekranach CNN International kampania jest kierowana przede wszystkim do mieszkańców Europy, w tym Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Skandynawii, ale także do odbiorców z Azji Środkowo-Wschodniej i Afryki.
- Podjęliśmy bardzo dobrą decyzję rozpoczynając promocję Gdańska równocześnie z promocją kraju – mówi Anna Zbierska, p.o. dyrektora Biura Prezydenta ds. Promocji Miasta. – To połączenie sił zaowocuje niespotykaną do tej pory kampanią Gdańska.
Kanał telewizyjny CNN International wyemituje gdański spot 275 razy w tym 173 razy, w porze najlepszej oglądalności.
Film trwa zaledwie 30 sekund, ale dzięki profesjonalizmowi twórców to wystarczy by rozkochać w Gdańsku nawet najbardziej wymagających. Głównym motywem spotu jest papierowa łódeczka, wraz z którą porywani wiatrem unosimy się nad Gdańskiem a następnie lekko opadamy do wody i płyniemy wzdłuż linii brzegowej podziwiając piękną panoramę miasta. Mocną stroną filmu są pełne poetyki, utrzymane w ciepłych, bursztynowych barwach zdjęcia autorstwa jednego z najzdolniejszych operatorów młodego pokolenia - Jacka Podgórskiego (autora m.in. zdjęć do filmu „Święto Latawców”). Reżyserem spotu jest Tomek Nalewajek, laureat m.in. Yacha za teledysk Marii Peszek „Nie mam czasu na sex”.
Film dla Gdańska, wg storyboardu Agencji Przybora Zaniewski Limited, przygotował Dom Produkcyjny Papaya Films Sp. z o.o., znany nie tylko z realizacji ostatnich spotów dla Gdańska („Tu się żyje”, ”Odważ się, zobacz sam”), ale również reklam Link 4, ING Banku, Nordea Banku, Plus GSM, Reserved czy Knorr.
Emisja spotu to tylko część kampanii wizerunkowej Gdańska poza granicami Polski. Jednocześnie na stronach CNN.com, CNNInternational.com oraz CNNMoney.com wyświetlonych zostanie 530 000 banerów reklamowych Gdańska.
Gdańska kampania kierowana jest przede wszystkim do mieszkańców dużych miast, w wieku od 25 do 55 lat, ze średnim i wyższym wykształceniem, do ludzi o otwartych umysłach, ciekawych świata i kochających podróże. Koszt emisji 300 spotów wynosi 300 tys. dolarów, koszt realizacji filmu wyniósł ok. 260 tys. zł.
Efekt kampanii wizerunkowej Gdańska wzmocni promocja Polski, odbywająca się na ekranach CNN od 26 września do 14 grudnia. Podczas kampanii promocyjnej Polski wyemitowanych zostanie 625 spotów, podczas których nasz kraj zostanie ukazany oczyma zagranicznego biznesmana. W 30-sekundowych spotach pojawią się migawki z Gdańska, Warszawy, Krakowa, Łodzi, Helu i Zakopanego. Reklamówki zrealizował CNN.
W uzupełnieniu kampanii telewizyjnej, spoty zostaną wyświetlone na stronach CNN.com, CNN.com, CNNInternational i CNNMoney.com ok. miliona razy. Również milion, tym razem dolarów wynosi koszt realizacji ogólnopolskiej kampanii, a pokrywają go: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Organizacja Turystyczna, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Polskie Linie Lotnicze LOT.
Jednak to nadal nie wszystko. Kampania jest uzupełnieniem promocji Polski w ramach programu "Eye on Poland" odbywającego się w tygodniu od 6 do 12 października. W trakcie programu prowadzonego przez prezenterkę CNN, Fionnualę Sweeney telewizja wyemituje serię reportaży ukazujących Polskę w trakcie przemian. Korespondenci CNN odwiedzą m.in. Gdańsk i Warszawę, by zapytać Polaków o codzienne aspekty życia.
Kampania ma na celu wypromowanie Polski jako kraju nowoczesnego, dynamicznego i atrakcyjnego turystycznie. Kampania Gdańska ściśle nawiązuje do Strategii Marki Gdańska, zgodnie z którą gród nad Motławą zarówno mieszkańcom, jak i turystom powinien się kojarzyć z duchem wolności, miejscem, które inspiruje i w którym rzeczy niemożliwe stają się rzeczywistością.
Wysłany: Wto Wrz 23, 2008 14:29 Temat postu: Re: Gdańsk w CNN, czyli największa kampania reklamowa miasta
Nie wiem czy autor artykułu oglądał ten sam film bo mi się trochę fabuła nie zgadza z opisem, ale sam film mi się podoba. Gdańsk jest pokazany jako piękne miasto z atmosferą (duszą ?) i nie ma tu wszechobecnego epatowania nowoczesnością. Nie rozumiem tylko co w filmie robi ten zardzewiały statek, który wygląda prawie jak z filmu "Wodny świat". Można odnieść wrażenie, że w Gdańsku jest stocznia rozbiórkowa, albo złomowisko dla statków.
Chyba jeszcze bardziej podoba mi się plakat, zwłaszcza, że mewa na pierwszym planie swoim prawym skrzydłem zasłania to co najmniej ciekawe w prezentowanym widoku.
Mam nadzieję, że ta akcja przyciągnie do Gdańska turystów - nie koniecznie na Jarmark Dominikański ... _________________
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.